hlavička

Odpověď zákazníkovi na cenu podlahářských prací. Otiskl časopis DOMO

Náhled
odeslat Odeslat na email Sdílet přes Facebook      
Email příjemce:    Email odesílatele:
Zpráva: Odkaz z podlahářského portálu videopodlahy.cz
Pro zobrazení klikni zde: http://www.videopodlahy.cz/default.asp?AID=822
Ochrana proti SPAMu:
zavřít close

K ceníku podlahářů na stránkách www.videopodlahy.cz přišel komentář od zákazníka.

Nejprve jsem nechtěl reagovat, protože se nejedná o otázku, ale pouze o konstatování. Pak jsem si řekl, že nějakou odpověď si to zaslouží, když zákazník tomu věnoval svůj drahý čas. Na jeho konstatování k cenám podlahářských prací jsem tedy odpověděl. Mou odpověď jsem napsal. S mojí odpovědí můžete (ne)souhlasit a případě svůj názor doplnit na videopodlahách pod ceník prací.  

 

Uživatel Jakub K. napsal:
ceník vytvořený lidmi, aby si potom drobný živnostník vydělal za den 4000,- kč x20 jsou to jednoduché počty. A to všechno v zemi, kde průměrný plat je 24500,-Kč. A argument, že v Rakousku za to chcou tolik je úplně z cesty.

 

Napsal jste to krásně a jednoduše. Kdyby to tak bylo snadné, myslím si, že by živnostníků bylo 100%. Předpokládám, že jste někde zaměstnaný v lepším případě za ten průměrný plat, který mnohdy u nás třeba lidé nedosahují.  Asi by to bylo fajn mít ten průměrný plat v ČR, jak píšete, být někde zaměstnám, mít čistou hlavu. Z platu si zaplatit nájem, energie, jídlo a něco pro vlastní spotřebu zbyde.

Cituji „ceník vytvořený lidmi, aby si potom drobný živnostník vydělal za den 4000.- Kč x20 jsou to jednoduché počty.“ Víte pane Jakube, ono to ale tak vůbec není jasné. Tyto peníze nejsou čistý zisk. Neberu na zřetel odvody sociální, zdravotní a daně. Ty Vy jako zaměstnanec musíte také platit, ani neberu v potaz, že také platí nájem, energie a jídlo, to máte Vy jako zaměstnanec stejné. Peníze pro vlastní útratu, každý má jiné nároky dle svých možností, ale utrácí oba. Nějaké auto je dnes také standard a to něco peněz požere. A tím to ale u Vás, jako zaměstnance, končí. Dojdete z práce domů, nic neřešíte, máte odpracovaný den. Tedy pokud svou práci stíháte v pracovní době, stávají se často případy, kdy i zaměstnanci si berou práci domu, aby vše stihli udělat a vyhověli tak nárokům zaměstnavatele a práci si udrželi. Takže k pracovní době 8,5h se může připočítat třeba další 1 – 3 h práce doma, třeba na počítači. Myslím si, že do teď se mnou budete souhlasit, že to tak je. Pokud se mýlím, opravte mě.

nedelejnahledAby podlahář mohl dělat své řemeslo dobře, potřebuje na to vybavení, které si musí koupit. Vy to vybavení máte k dispozici v zaměstnání zdarma, nic neplatíte. Teď jste se dostal do fáze, jako kdyby zaměstnanec se rozhořčil nad svým zaměstnavatelem, že vydělává víc než on a na něm. Ale máte možnost, jít podnikat a zkusit to také.

Tak podlahář, aby mohl podnikat v oboru, potřebuje poměrně drahé stroje a nástroje. Neberu ty, co položí laminátovou podlahu na cokoliv a rozkopnou koberec. To nejsou řemeslníci a ti vám to vždy udělají levněji, ovšem ne vždy dostanete to, co chcete, ale jen to, co si zaplatíte. Nebudu daleko od pravdy a pokud tu jsou řemeslníci, podlaháři, kteří dělají své řemeslo kvalitně  ku prospěchu a užitné hodnoty směrem k zákazníkovi, musí mít vybavení, které je v řádu několik statisíců. Částka může dosahovat od  500 – 1,5 mil. A to do toho nepočítám pořízení dodávky, která to množství nářadí a materiálu odveze k zákazníkovi. Na to podlahářům osobní auto jako Vám stačit nebude. Veškeré nářadí a stroje potřebují, tak jako auto pravidelný servis, opotřebují se a musí se mnohdy kupovat nové. To jsou náklady, které Vy jako zaměstnanec řešit nemusíte a nikdy nebudete.

Například na broušení dřevěné podlahy je zapotřebí vybavení 3 – 4 brusek / krajovka, bruska na plochu,  jednokotoučová mezibrus a trio, v hodnotě  - 405 000,-Kč. Na svařování PVC nebo protiskluzového PVC jsou zapotřebí ruční svářečky, automaty a frézy na spoje v cenách za 70 000,-Kč. Na přípravu podkladu jsou zapotřebí frézy a brusky v cenách 90 000,-Kč. Aby se mohl zaměřit podklad, vlhkost, rovinnost, teplota je potřeba měřících přístrojů v ceně 30 000,-Kč. Aby se mohla udělat samonivelační hmota, opravné tmely, odvzdušnit nivelace je potřeba strojů a nářadí v ceně 20 000,-Kč. Pokud je potřeba strhnout starou krytinu, která nejde ručně, jsou zapotřebí stroje v cenách od 30 000,-Kč a více … dle podlahoviny.  A další pomocné nářadí jako nože, nůžky, natrháváky, strháváky, špachtle, metry, nivelační pomůcky, lakovací nářadí, čepele, sekáče, kladiva, vrtačky, hoblíky, dláta, rozbrušky, pokosovky, lámačky, sponkovačky, aku pistole, podřezávačky, dilatační frézy, lištovačky, střihačky počítač, telefon, tiskárna, obchod nebo sklad pro skladování materiálu a nářadí, ale hlavně  zkušenosti, které jsou k nezaplacení. Když to jen tak sečtu, základ podlaháře je 645 000,-Kč a to ještě nemáme to auto, které k zákazníkovi odveze veškeré nářadí a materiál. Takže můj odhad, který mám ověřen z praxe i sám u sebe, je opravdu vybavení podlaháře od 850 000 a více. A bavím se o podlaháři, který dělá veškeré podlahy.

Pokud stále máte pocit, že ceny jsou mimo mísu, že podlaháři vydělávají velké peníze a je to snadné, pojďte do toho s námi. Pojďte poznat podlahářské řemeslo, upozorňuji je to pěkné řemeslo, zůstávají za námi spokojení zákazníci, kteří mají doma podlahu, kterou si vybrali podle svých představ a možností a budou s ní spokojeni. To všechno se děje, pokud se to řemeslo dělá poctivě a dá se té podlaze vše, co tam má být, neošidí a nevynechá se žádný technologický postup. Také Vás chci upozornit, než se do toho dáte, že je to těžké řemeslo. Budou vás bolet záda, kolena, ruce, svaly a někdy i hlava, protože se u toho musí opravdu přemýšlet. Mnohdy, když se něco nedomyslí, může to mít následky rovnající se likvidaci firmy. Což Vy, jako zaměstnanec řešit nemusíte. Proto my podlaháři a mluvím za ty dobré a odborně a manuálně zdatné, kteří se neustále v oboru vzdělávají, si vážíme každého zákazníka, který přichází v dobrém úmyslu si nechat položit podlahu a zaplatit za kvalitní práci, tak vy zákazníci by jste měli vědět, že to není nic jednoduchého a ty peníze co platíte, nejdou podlahářům všechny do kapsy, ale je potřeba z toho platit spousty nářadí a strojů, kdy díky jim můžeme to řemeslo dělat a vy tam máte právě tu podlahu co chcete, která je bezpečná a bude vám sloužit spousty let.

Je to i návod pro vás zákazníky, když přijede jakýkoli podlahář na zakázku v osobním malém autě, z nářadí nemá téměř nic, natož jak a čím si zaměřit podklad a bude vám tvrdit, jak to dělá dobře a dlouho, asi bych byl více opatrný, zda mu zakázku svěřit.  Pak někteří zákazníci mi volají a píší, že jim podlahář udělal špatně, křivě, boulovatě a odlepující se podlahu a co s tím mají dělat. Bohužel chyba byla na samém začátku, kdy zákazník „tlačil“ cena .. cena .. cena, vybral toho nejlevnějšího a to je mnohdy výsledek. Kdo chce slevu, musí počítat s tím, že opravdu nedostane to co si myslí, ale pouze to co si zaplatí. Tohle je motto, které mi přišlo na jazyk, když jsem tvořil slevový formulář na podlahy ... zde..

Za sebe si přeji, aby podlaháři i budoucí zákazníci byli rozumní a našli společnou řeč a vše dostatečně společně řešili dopředu, raději konzultaci věnovat o hodinu více a vše si ujasnit, než pak na sebe koukat přes prsty ve smyslu,“ já jsem myslel“. Nelžeme si do kapsy a říkejme věci tak, jak jsou. Vždyť i materiály mají své přirozené fyzikální a mechanické vlastnosti. Zničit se dá opravdu všechno, je to o tom, jak se k podlaze chováme a hlavně hned na samém začátku dobře zvolit takový materiál, který se bude nejvíce blížit požadavku zákazníka. Správný podlahář, který má zkušenosti, vám poradí jak s výběrem materiálu a měl by vás správně nasměrovat. Měl by umět říct NE, takhle to technologicky nejde, budeme spolu hledat jiné řešení, které vám bude vyhovovat. Věta od podlaháře „ mně je to jedno, položím vám co chcete“ je velice neprofesionální a od takového pána, rychle pryč.

Ceník podlahářských prací 2016 ke stažení zde:

Přeji všem podlahový den
Pepa Voborník – VIDEOPODLAHY.cz

© videopodlahy.cz - Vytvořeno: 15.2.2015 12:28:44 • Poslední úprava: 10.2.2016 11:28:48
7473 Zobrazení
Komentáře Napsat komentář

avatar
Martin 08:11 - 24.3.2015 odpovědět Hodně dobré motto, to si musím zapamatovat.

Thumb up 12 Thumb down 0

avatar
Martin 12:04 - 8.3.2015 odpovědět Pepane, ty jsi to opět trefil a já s tebou souhlasím. Ten pán Jakub K. je úplně mimo realitu, žije s socialismu, kde mu dali všichni vše, co mu nedali tak ukradl. Odkroutil si 8 hodin v kolbence a šel s čistou hlavou dom na zahradu kopat brambory. Jen se zapomněl jaksi ještě probrat.

Thumb up 13 Thumb down 0

avatar
Drlík Jan ZOSO-TEX 19:02 - 19.2.2015 odpovědět jednoznacně souhlasím a davám "palec nahoru"

Thumb up 19 Thumb down 0

avatar
Mirek Kubíček 16:40 - 17.2.2015 odpovědět Myslím si, že odpověď je hodně vyčerpávající, ale jaksi se ještě zapomělo na jeden důležitý fakt a to je zasloužená dovolená. Pan Jakub jako zaměstaný člověk si vybere oprávněnou dovolenou 4-5 týdnů, kterou mu jaksi mimochodem ze zákona zaplatí jeho zaměstnavatel. Když si řemeslník vybere svoji oprávněnou dovolenou, tak samozřejmě v době dovolené nepracuje tudíž nemá žádné vystavené faktury a tudíž defacto by neměl ani na byt, stravování, nájmy, energie apod. Takže jaksi si na to ten řemeslník musí vydělat za 11 měsíců. Nebo se snad pletu že i zaměstnanec nepobírá žádnou mzdu za dobu svojí dovolené?????

Thumb up 24 Thumb down 0

avatar
Martin 13:35 - 3.7.2015 odpovědět Pan Jakub jako zaměstaný člověk si vybere oprávněnou dovolenou 4-5 týdnů, kterou mu jaksi mimochodem ze zákona zaplatí jeho zaměstnavatel. tO JSTE VZAL KDE, ŽE ZAMĚSTNANCI MAJÍ 4 AŽ 5 TÝDNŮ DOVOLENÉ?

Thumb up 0 Thumb down 0

avatar
Videopodlahy.cz 10:31 - 5.7.2015 Já myslím, že Mirek to myslel tak, 20 dní a když je v tom sobota a neděle jsou to 4 týdny. Jinak u más je firma, která dává svým zaměstnancům 6 týdnů.. tj 30 dní pracovních.

Thumb up 0 Thumb down 0

avatar
David 22:22 - 16.2.2015 odpovědět Podnikání = "životní styl" Možná by mohl pan Jakub K. udělat nějaké školení, na kterém nás naučí, jak z jeho jednoduchého propočtu přinést domů oněch 80 tis. Kč, aniž by se z nich ztratila byť jediná koruna. Já osobně absolvuji různá školení, kde přednáší lidé, kteří ve světě businessu něco dokázali a o podnikání toho ví opravdu hodně. Avšak ještě nikdo z nich nepřišel s touto revoluční myšlenkou, jak to udělat, aby vám vše zbylo. Mít tohle know-how, netrávím prací 12 hodin denně, když to dobře dopadne. Už neřeším, že chci trávit čas s rodinou a najednou vyzvání mobil, na jehož konci je zákazník, který vůbec neřeší nějaké moje soukromí a volno. Je přeci neděle, zákazník má čas, tak přeci musí mít čas i živnostník. V tomto ohledu už se nedá mluvit o podnikání, je to zkrátka "životní styl". Jste v jakémsi "motorkářském gangu", za který prostě buď budete dýchat a dělat něco navíc nebo půjdete z kola ven a vaše místo na trhu zaplní někdo další. Podnikání se tak stává nejen zdrojem obživy, ale i koníčkem, který vyplňuje Váš zbývající "volný" čas. Zákazník od řemeslníka očekává profesionální přístup a dokonalý produkt. Jako řemeslník můžete absolvovat již zmíněná odborná školení, která vás někam nasměřují, ale i ta něco stojí. Nikdo nás ale nevede za ruku, nikdo nám neříká jak to máme udělat, nikdo za nás nezaplatí za chyby zaměstnanců, i když jsme jim snad stokrát kladli na srdce, jak to mají dělat. Jste tak osamoceným mužem v poli, se kterým roste a padá výkon celého týmu. Zkuste si někdy, pane Jakube, udělat něco na vlastní pěst. Jste si jistý, že dojdete správného konce s předem stanoveným ziskem???? A myslíte, že Vám zakázka skočí sama do náručí????

Thumb up 23 Thumb down 0

avatar
karamba 20:43 - 16.2.2015 odpovědět Skvěle napsaný ale když to vezmete z pohledu normálního zákazníka který nosí domu z Kolbenky 18000,- čistýho a má dělat celý den na 1m/2 podlahy tak samozřejmě hledá co nejlevnější řešení on na to prostě nemá.Všechno je to o kupní síle lidí která je u nás dost mizerná a nijak se nezlepšuje.

Thumb up 2 Thumb down 0

avatar
Karel smetana 15:44 - 16.2.2015 odpovědět bezva diskuze, proč se pan Jakub K. nezeptá třeba lékařů, právníků atd., proč si berou tolik peněz za úkon a nejlépe když se zeptá politiků a státních úředníků, kteří zvyšují průměrný plat, proč berou tolik peněz a co mu to hmatatelného přinese, na rozdíl od zaplacené práce podlaháři, kde je výsledek evidentní?! Zdar vaší dobře odvedené práci. Karlos

Thumb up 5 Thumb down 0

avatar
Martin K 14:56 - 16.2.2015 odpovědět Krásně napsáno, škoda jen že všichni podlaháři nejsou sdruženi a ceník nedodržují to by byl krásny krok vzhledem k zákazníkovi, samozřejmě i s cejchem kvality. Aby nám i ty fušeři nebrali ty peníze :-) No kluci všechno nejlepší v práci v novém roce :-)

Thumb up 4 Thumb down 0

avatar
videopodlahy 17:49 - 16.2.2015 odpovědět Ono s cenami je to tak, že ty si dělá každý jednotlivec nebo firma sám. Otázkou je, co za ty ceny může nabídnout. Ať už informace před realizací, technologie při realizaci, servis po realizaci. Tyto ceny jsou ceny moje a to zda někomu vyhovují a chce se jich držet je každého věc. Samozřejmě není pravidlo, že čím dražší, tím kvalitnější. Tím, že se v podlahařině pohybuji přes 20 let, sleduji vývoj materiálu, sleduji vzrůstající náročnost zákazníka, které obnáší to, že podlaháři musí mít na vše kvalitní nářadí. A to všechno něco stojí. Pořízení, servis, obnova atd.. Nelze tedy očekávat, že dřevěné podlahy se budou brousit a lakovat za 250,-Kč a ve stejném výsledku by měli vypadat jako za 500,-Kč. To prostě nelze, když vybavení stojí 400tis a je zapotřebí k tomu praxe a další kvalitní materiál, brus, tmely, laky, atd. Za těch 250,-Kč by se asi lidé nestačili divit, kdyby se měřákem změřilo množství naneseného laku. To vše má vliv na odolnost a životnost podlahy a vše na cenu.

Thumb up 18 Thumb down 0

avatar
jan 00:59 - 12.6.2016 množství naneseného laku?měřákem.tak přece nic nezjistíte.lak se krade jinak.ale nebudu dávat návod jen snad že jsem to vyděl u známých uznávaných dražších firem a nejen lak.a už vubec si nemyslím že se dobrej podlahář pozná podle auta a a čtyř nových brusek .ale článek dobrej!

Thumb up 0 Thumb down 0

avatar
Petr H. 10:47 - 16.2.2015 odpovědět Pane Voborník jsem Váš fanda a těchto webových stránek s jakou se do toho pouštíte. Tento článek se opravdu povedl a zas jste třefil hřebíček do hlavičky. Gratuluji a díky, že své zkušenosti dáváte sem a nám umožňujete z nich čerpat a sdílet je s Vámi. Petr H.

Thumb up 6 Thumb down 0

avatar
Jan Kulhánek 18:04 - 15.2.2015 odpovědět Pan Jakub K.píše jako blbec, který o živnosti nemá vůbec ponětí. Rozdíl mezi slovy "vydělá" a "účtuje" rozhodně nechápe. . . . . jsem důchodce a slíbil jsem si, že už se rozčilovat nebudu. Pevné nervy a co nejméně blbců přeje em.podl.Honza Kulhánek

Thumb up 12 Thumb down 0

avatar
Martin Pour 16:51 - 15.2.2015 odpovědět Musím souhlasit. Dnes mám narozeniny, je neděle a já jsem právě vrátil z práce. Dám si s rodinou oběd a půjdu zpracovávat cenové nabídky na které jsem neměl přes týden čas.

Thumb up 21 Thumb down 0

avatar
Jirka 15:57 - 15.2.2015 odpovědět Pěkně napsáno, mohu jen souhlasit. Ještě bych ale doplnil, že zde nepadla zmínka o hodniách strávených na cestách kvůli zaměřování, hodnocení podkladů a dalšími konzultacemi s předstihem, než se do vlastní práce vůbec postí,naceňováním zakázek, většinou večer nebo o víkendech, a stresu z nabouraného harmonogramu, ne vlastní vinou... A také je zde zimní období, kdy je práce méně... Takže se ty jednoduché počty pěkně zprůměrují...

Thumb up 21 Thumb down 0

avatar
Franta 11:37 - 24.2.2015 odpovědět Zdravím , taky chci do toho zasáhnout.Každý živnostník-podlahář proti zaměstnanci musí umět-účetnictví,pravní věci,je také řidič z povolání,obchodní činnost,komunikovat,mít stálý přísun nových info z oboru,vyznat ve stavebních plánech,umět dobře počty,musí znát normy,chemii,fyziku,občanský zákoník psychologii atd. atd.Za dobu mé praxe cca 16 let jsem zjistil že zaměstnanec si vydělá v čistém bežně více a vždy stojí firmu více než si sám zaměstnavatel vezme. Opravdu je lepší jim říkat zkusto sám a uvidíš.Zkusili to, nikdo se však neudržel. Jinak p. Jakube K. , firma musí brát díky nákladům trochu více v některých cenách oproti doporučenému ceníku. Chlapi od podlah - držte se.

Thumb up 8 Thumb down 0

avatar
Cíba 13:48 - 15.2.2015 odpovědět Jen bych rád upozornil, že zaměstnanec žádné zdravotní a sociální odvody neplatí. Platí je pouze zaměstnavatel. Jde jen o optické rozdělení odvodů na část, kterou hradí zaměstnavatel a část, kterou hradí zaměstnanec, aby nebylo vidět, jak je u nás zaměstnanec drahý. Krom toho ještě zaměstnavatel platí zaměstnanci účetní a daňový servis. Tyto výdaje nejsou jediné. Zaměstnanci je třeba zaplatit veškeré pracovní a ochranné pomůcky, jakož i veškerá školení. Zaměstnanci též netuší, že teplo a světlo, které potřebují musí zaměstnavatel zaplatit. Stejně tak netuší, že zaměstnavatel musí hradit provoz umýváren, sprch, toalet. Neví, že zaměstnancům hradí výplatu v době nemoci a že jim hradí dovolenou. Tato nevědomost je pěstována socialistickými Mládky a Středulami, aby nebyla vidět realita toku peněz.

Thumb up 29 Thumb down 1

avatar
videopodlahy 13:52 - 15.2.2015 odpovědět Cíbo.... souhlasím v plném rozsahu a podepisuji .-) Díky

Thumb up 21 Thumb down 0

avatar
Borki 13:41 - 15.2.2015 odpovědět Ukázková odpověď profesionála. Palec nahoru. Borki

Thumb up 27 Thumb down 0

avatar
Michal 13:02 - 15.2.2015 odpovědět Nemám co dodat, opět výborný článek... M.

Thumb up 30 Thumb down 1

×
DOPORUČUJI

Jsem členem:

Ohodnotit mě můžete na 

Mistři Řemesel

nedelejnahled

 

 

nedelejnahled

 
| (C) 2013 - VIDEOPODLAHY.cz | Webové stránky vytvořil Dušan Sedlačík | Redakční systém: Webboss | RSS ČLÁNKY RSS Články |